ACCO jest modularnym system kontroli dostępu (SKD) – jego architektura bazuje na kontrolerach przejść, które mogą pracować samodzielnie lub tworząc sieć.
Z zalet systemu ACCO korzystać można zarówno w prostych systemach kontroli dostępu obsługujących pojedyncze przejścia, jak również w bardziej rozległych instalacjach wymagających scentralizowanego zarządzania.
Wejścia i wyjścia dostępne w modułach ACCO rozszerzają funkcjonalność systemu. Można do nich podłączać takie urządzenia, jak np. przyciski otwarcia drzwi lub urządzenia sygnalizacyjne. Złącza umożliwiają także współpracę z systemami sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN) lub systemami sygnalizacji pożarowej (SSP). Dzięki temu, podczas np. włamania wybrane drzwi zostaną automatycznie zablokowane, a w razie pożaru – odblokowane, umożliwiając sprawną ewakuację. Z kolei zdarzenia generowane w ramach modułu kontroli dostępu mogą wywoływać określone reakcje SSWiN lub SSP.
Nieulotna pamięć pojedynczego modułu kontroli dostępu pozwala na zachowanie ustawień konfiguracji systemu oraz na zarejestrowanie ponad 24,5 tysiąca zdarzeń. Wydarzenia z całego systemu zbierane są na bieżąco w programie ACCO‑SOFT‑LT. Ich przeglądanie ułatwiają dostępne w programie funkcje, w tym rozbudowane filtrowanie, które daje administratorowi przejrzysty wgląd do potrzebnych w danym momencie informacji. Zapisane zdarzenia można wyeksportować do pliku w wybranym formacie (CSV, XLS), co umożliwia wygodne ich archiwizowanie.
Każdemu z użytkowników przydzielić można ramy czasowe dostępu do wybranych miejsc. Przykładowo, osoba pracująca w godzinach od 8 do 16 może wejść do wybranego pomieszczenia jedynie między godziną 7:30 a 16:30. Harmonogramy czasowe mogą być również stosowane do automatycznego odblokowywania lub zablokowywania przejść. Dzięki funkcji tej konkretne przejście może być odblokowane (otwarte) w wyznaczonych godzinach, natomiast w innej porze dostęp do strefy będzie możliwy wyłącznie po przeprowadzeniu autoryzacji użytkownika.
System ACCO oferuje opcję limitowania wejść, pozwalającą wskazać, ile razy wybrany użytkownik może otworzyć dane przejście. Funkcja ta znajdzie zastosowanie w miejscach, w których wykupuje się określoną ilość „wizyt” – tak jak np. w klubach fitness czy na basenach. Z kolei aktywowanie funkcji anti‑passback wyeliminuje możliwość powtórnego użycia identyfikatora do otwarcia nadzorowanego przejścia.
Funkcja kontrolowania obecności użytkowników pomaga ustalić godzinę ich wejść do obiektu, ewentualne spóźnienia lub czasy wyjść z obiektu. Pozwala to sprawdzić, czy osoby posługują się swoimi identyfikatorami zgodnie z obowiązującymi w firmie regułami.
Ponadto w programie ACCO‑SOFT‑LT dostępne jest narzędzie do sporządzania tzw. raportów obecności. Administrator może definiować reguły wejścia / wyjścia, korzystając z modułów obecnych w systemie. Ustalenie konkretnych zasad umożliwia określenie, kto i jak długo przebywał w danym pomieszczeniu lub na terenie obiektu – informacje o wejściach i wyjściach pracowników są stale gromadzone. Na tej podstawie obliczany jest czas obecności i generowany raport, który może być później przydatny np. przy rozliczaniu nadgodzin.